Almanya Kreşleri Fiyatları

Almanya Kreşleri Fiyatları  Almanya’da Okul Öncesi Eğitim – Almanya’daki Kreşler Nasıl? Nasıl Kreş Bulduk? Neler Yaşadık?

Almanya Kreşleri Fiyatları Ücretleri 2021. Almanya Kreşleri Konusunda bilgiler. Almanya da Kreşler Büyük ölçüde ücretsiz pratikte öyle ama teorikte öyle değil.  Almanya’daki eğitim konusunu yazalım 6 yaşındaki Oğlumuzu Almanya’daki ana okulundan mezun ettik Anaokulu ve mezuniyet ne kadar doğru kavramlar.  Anaokulu süreci mi bu konuda bir yazı yazmak istedi çünkü ben almaya gelirken açıkçası Almanya’daki kreş işleyişi nasıldır Anaokulu işleyişi nasıldır ilkokula nasıl başvurulur bu konularda Hiç bir bilgim yoktu.

Seher Hanımın Videolarında bir çok bilgi detay var. İzleyin ve Almanya Okul öncesi eğitimi ve Almanya kreşleri fiyatları hakkında bilgileri veriyor. Almanyada  kreşler ücretsiz mi ? Cevabını detaylı olarak veriyor.

Birazcık böyle soru işareti oluyor Yani buraya taşınmaya karar verirken bile acaba Almanya’da bu süreçler nasıl işliyor iz oraya gittiğimizde çocuğumuz bu sürece nasıl entegre olacak Almanca’yı nasıl öğrenecek. Bunlar bayağı bir soru işaretiydi eminim ki bizim gibi Almanya’ya taşınmak isteyen yada taşınmak üzere olan birçok ebeveynin de kafasında bu tarz sorular var. Google’da ara attığımızda böyle birkaç danışmanlık firması dışında pek de bir bilgi yok.

İlk adım eğitim ile ilgili daha çok üniversite vesaire Akademik eğitim için bilgiler var. Farklı Facebook guruplarında ya da Eskiden benim bloğumu takip edip bir şekilde beni takipte olan insan ya da kendi çevremden insanlar genelde bana ulaşıp Almanya’daki yaşam hakkında sorular sorduklarında en çok sorulan en çok merak edilen soru çocukların göç etme döneminde süreci nasıl entegre oldukları yer ülkeye nasıl alıştıkları Ben de açıkçası Almanya’daki eğitim sistemine dahil ol. Bir senin ardından hazır bütün bilgilerin tazeyken bu konu ile ilgili ve bizim deneyimimizle ilgili bilgileri paylaşmak istedim Aslında yazıyı  önce sadece anaokuluna dair bilgiler paylaşırım diye düşünmüştüm ama bir de ama okuldan öldü kreş tecrübemizle var.

Almanya’da eğitim büyük ölçüde ücretsiz ama yani öyle her şeye kolay ve toz pembe değil Eğer süreçleri bilmiyorsanız de almancanın hiç yoksa size Yardım edebilecek etrafımızda tanıdığınız biri yoksa süreçler birazcık can sıkıcı ve bezdirici olabiliyor.

Almanya’ya yaklaşık iki buçuk yıl önce oğlum ve eşimle birlikte Eşimin işi Dolayısıyla taşındık. Almanya’da bu bütün anlatacağım sistem eyaletlere göre farklılık gösterebiliyor. Ben Hamburg’daki deneyimden bahsedeceğim bazı konular Bazı kurallar bazı eyaletlerde tamam farklı olabilir.

Yapı değişiklikler gösterebilir bu nedenle Aslında eğitime dair en güncel bilgileri yerleşmek istediğiniz eyaletin web sitesinde Eğitim amaçlı altında öğrenebilirsiniz Benim gördüğüm hemen hemen hepsinin de bu bilgiler var Özellikle göçmen ailelere bu konuda çok destek oluyor Alman hükümeti O yüzden hiç merak etmeyin Evet Bürokrasi birazcık zor bunu yapabilirsiniz yıldırmasın Saçlarıma aklar düştü.

Almanya kreş eğitimi ile gireceğim konuya almanya gelmek üzeresiniz vizeniz hazır diyorsunuz ki Tamam almaya gidince işte işe başlarım dil kursunda başlayan çocuğun da kreşe veririm nasıl eğitim ücretsiz diye düşünüyorsunuz o işi patikte öyle olmuyor birçok eyalette okul öncesi eğitim ücretli Hatta ben televizyonu izlediğimde genellikle hükümetinin de kendine en çok eleştirdiği konulardan birisi de bu okul öncesi eğitim ve okul öncesi eğitimi nasıl geliştirebiliriz.

Almanya Kreş Fiyatları Ne Kadar ? Ücretli mi Ücretsiz mi? Almanya da Kreş Yaşı Kaç ? Almanya Kreş Ücretleri ?

“Hamburg’da Biz şanslıydı burada yaşayan her çocuk bir yaşını geçtiğinde ücretsiz yarım gün kreş Hakkı kazanıyor ve yine Bu çocukların öğle yemekleri de eyaleti tarafından karşılanıyor.  Çok güzel muhteşem ama gelgelelim ki herkes kreşe gittiği için ücretsiz olduğundan dolayı kreşlerde Ya yok yani öyle hemen geleyim yarın başlayayım gibi bir sistem. Yok burada paranız olsa da yok bildiğim kadarıyla parayla değil sırayla yani burada bu tarz şeyler hamile olduklarını öğrendikleri anda bir çok kreş sırasına yazılıyor. 

Bekleme listesine bir diğer nedeni de ücretsiz kreş Hakkı olduğu için herkes söylüyor o kreşe gönderiyor bunun sonucunda da birçok kreşe bekleme listesine bile bekleme listesi oluyor arkadaşlar komik değil ben bunu bizzat yaşadın yaşarken Hiç komik değil de.”

Güldüğüme bakmayın Çünkü hatırladıkça sinirlerim bozuluyor. Benim gördüğüm kadarıyla gruplarda Facebook’taki gruplarda Okuduğum kadarıyla bu süreç hemen hemen bütün Almanya’da böyle kreşlerde yer yok yetersiz personel yetersiz kreş sayısı yetersiz.

Bir uğraşıyorsunuz Eğer bizim gibi ya bu sürece sonradan dahil olmak istiyorsanız biz buraya geldiğinizde de 4 yaşına girmek üzereydi Ve açıkçası ben panik halinde yedim çünkü okula başlamasına Kısa bir süre var ilk okula başlamasına 0 Almanca çocuk evde sıkılıyor parka gidiyoruz çocuklarla anlaşamadık çağı morali bozuluyor böyle tuhaf ve biraz stresli günlerde Ama siz bu süreci daha kısa sürede atlatın diye size bazı öneriler vereceğim.

Bu konuda yani böyle girişiniz kesinleşti ise gelmeden önce zaten ev arayışına başlayacaksınız ev bulma konusu Almanya’da bambaşka bir keyif okul diye hiç girmeyeceğim burada ama bir şekilde buraya gelmeden önce zaten aşağı yukarı nerelerde ev bakmanız gerektiği konusunda bir fikir sahibi oluyorsun u yüzden ev bakmayı düşündüğünü semtlerdeki kreşlerin Hepsine tek tek mail atın Mümkünse Almanca olmuyorsa İngilizce durumunuza anlatan ne zaman başlamak istediğinizi anlatan bir mail atın ve mutlaka bekleme listelerine girin bekleme listesine girmek için hiçbir şekilde kimse oturum vesaire sormayacak para istemeyecek sözleşme istemeyecek inanın buradaki Almanlar bile preslerde yer konusunu garantilemek için 40-50 tane kreşe başvuruyorlar.

Siz de yapın neler yapmalısınız Çünkü zaten büyük kısmı diyecek ki size atıyorum ya şimdi şu an 2020 yılında izleyecek gibi mesela 2021 yazına kadar doluyuz 2018 mart’ında 2020 yılına kadar dolu 100 demişti bana evinize yakın yerler oturacağınız yer eviniz tuttunuz yerleştiniz ama hala kreşleri bulamadınız diyelim o zaman ne yapmalı.

Almanya Kreşleri Fiyatları

O zaman şöyle bir şey yapmalı bekleme sürecinde mutlaka kreşlere her ay telefonla tercihen ya da mail yolu ile tarz dedi bize sıra geldi mi bize sıra geldi mi biz hala bekliyorum bunun yapmanın şöyle bir faydası var bu bekleme listeleri benim anladığım kadarıyla çok şey anlam ifade etmeye biliyor bazı yerler için ya o kayboluyor sıradayken ya böyle o anda mesela boş bir alan var.

Siz aradınız ne Bingo diyor ki evet Tamam size verelim. Bunu böyle şeyler oluyor o yüzden de mutlaka mutlaka kreşe taciz dedin Eğer ki çocuğumuza bakacak kimsenin olmadığını belgeleri biliyorsanız ki evine çalışmak durumunda Esra da yalnız eve iseniz size mutlaka bir yer bulurlar şu konuda hiç endişeniz olmasın Belki gönlünüzdeki yarın olma ama en azından çocuğumuza geçici olarak da olsa bir yer bulunur devlet her şekilde bulan çalışan ebeveynleri destekliyor.

Bu arada bir yandan kreş ararken bir yandan da bir öğreniniz acaba kreş için nasıl belgeler isteniyor neler isteniyor Randevu gerekiyor mu sizin kreş ücretinizi eyaleti karşılayacağı için bir kitabı düzenlenen bir kupon almanız gerektiğini öğrendim hasbelkader ve bunu mesela almak için gittim ben belgeleri hazırladım.

Almanya Okul Öncesi Anaokulu Kreş Sistemi

Hatta hangi belgeler gerekli öğrendim bitti Ben düşünüyorum ki şimdi ben bu belgeleri vereceğim kadın bana belgeyi verecek yani gerekli belgeyi yapması gereken tek şey bu Bu arada Hani hiçbir şey sorgulamıyor bütün belgelerin Tamam Gittim sırada bekledim belgelerini verdim belgelerimi kontrol etti tamam dedi geri verdi dedim ne zaman hani belge alacak mıyım dedi ki Ha tamam ben de böyle 20 gün sayfalar randevu verdi randevuya gittiğimde de o belgeyi aldım Almanya’da Ay çok tatlı Bürokrasi anıları bunları anlatsam var ya Roman olur iki buçuk yılda o kadar saçma durumlarda kaldık ki.

Yani bütün Bürokrasi sınırları zorladı Herhalde siz daha şanslı olacaksınız Çünkü ben size burada bilmeniz gereken bütün detayları anlatıyorum Eğer ki aklınıza takılan bir şey de varsa yorum olarak yazın size en kısa zamanda cevap yazacağım. 

Ben evet ben bunların hepsini böyle Facebook gruplarından Eğer Öğretim web sitesinden işte başkalarını Sora sora bir şekilde öğrendim ne yapmam gerektiğini kreş arayışlarına girdim ama benim dediğim gibi hatam buraya geldikten sonra aramak oldu çünkü daha kolay olacağını sanmıştır.

Kreş Sonuç olarak 5 ayın sonunda böyle pek de ekle standartlarına uymayan derken bölüm bahçesi vesayeti olsun öyle bir yer değil de küçük böyle iki odalı bir kreşte ama şöyle avantajı vardı.  Şehir Parkı’nın yanında olduğu için her binasında ormanda geçiriyorlardı çok bir şey olmadı ama gene de isterdim ki daha böyle Ferah bir yer olsun.

Almanya Kreşleri – Almanya Okul Öncesi Eğitim Sistemi

5 ayın sonunda Metin kreşe başladı bir şekilde alışma süresi Tabii ki normal çocuklara göre yani normal onun yaşındaki çocuklara göre daha ağır ilerledi. Sıfır Almancası vardı 1 ay boyunca ben her gün gittim geldim onunla birlikte. Zordu başlarda çok zordu hiç şey yapmayacağım. Yani bu konuyu zaman zaman umutsuzluğa Kapıldım dönemlerde oldu.  Çünkü Metin Çok sosyal bir çocuk ve kendini anlatmayı seven karşındaki İnsanla muhabbet etmeyi çok seven bir çocuk ve kendini anlatamadığı İnsanlarla iletişim ciddi hırçınlaştı.  Kısa sürdü Bu süreç kreş öğretmenlerimize çok tatlı insanlar da çok sevgi dolu Öğretmenlerle o yüzden böyle az hasar da atlattık.

Biz bunu 3 ay sonra filan da aslında böyle Devri daha rahattı söylenenleri almıyordu iletişime giriyordu gene Tabii ki muhteşem akıcı bir Almancaya değil ama yine böyle Derdini anlatacak kadar Almanca çözmüştü.  Ama bu kadardı öğretmenlerini Sevgi doluydu o kreş hakkında söyleyebileceğim tek şey bu bize ne kattı dersiniz yani Yumuşak bir geçiş süreci sağladılar. 

Bize ama onun dışında bir şey atmadılar ya şöyle söyleyeyim sevgi ve minyo konsepti ile çalışan eğitim veren bir kurumdu Ege milyon şöyle bir konsept Siz çocuklara kesinlikle bir yön vermiyorsunuz bir şey yapması için çocuğun kendi isteğinle olması lazım u Biz de şöyle istiyordu Metin Biz şimdi resim yapacağız Sen de bize Katılmak ister misin şey diyor Hayır ben arabaların Ne oynasam daha iyi olur Tamam peki o zaman sen arabaların oyna bizdesin yapacağız yani evet bence.

Almanya Kreşleri Fiyatları
Almanya Kreşleri Fiyatları

Tamam çocuklar hiçbir konuda zorlamaları İyi de şöyle bir durum var ve Selamet ekstra para veriyorduk bu okula atölyeye götürmeleri için çocukları 8 ayın sonunda Metinin sanat çantasından sadece 3 tane resim çıktı 3 tane ya 3 tane böyle Şoka girdim ve gerçekten de hiç şey yapmadılar Metin böyle bütün şey oyun oynadı oyun oynamak çok güzel bir şey Ama mesela Metinin bazı sıkıntıları vardı Biz bunu konuşuyorduk Zaten oradaki Öğretmenlerle de bu torba birtakım gelinlikler vardı bir birazcık böyle yönlendirilmeye ihtiyaç duyan bir çocuk yani öğretmenlerimiz çok tecrübesiz de çok iyi yönetemedi ler ve aslında Kısa bir süre kaldığımız için 8’e kaldık orada bize bir zararı olmadı.

Dediğin gibi zaten geçiş sürecinde indik ve yani yumuşak bir şekilde yapmış olduk bu sürece evde yemekleri çok korkunçtu ya Yani yemekler gerçekten çok korkunçtu ya şöyle söyleyeyim ya bu kültürel bir şey değil bence kesinlikle yemekler korkunçtu Öğle yemeğinde çocuklara haşlanmış patates varsa haşlanmış yumurta verdikleri gördüm ya görünce hapishane yemeyi demiştim acayip bulmuşlar.

Almanya Kreşleri Fiyatları

Yani benim Gördüm gıdalardaki iki büyük sorun var.  Öğretmenler çok tecrübesiz çok fazla kreş öğretmeni ihtiyaç var yeterli insan yok.  Bu nedenle de böyle çok çabuk öğretmen olabiliyorlar anladığım kadarıyla bu insan öğretmen statüsünde de iyilik.  İşte okumuş ve gibi bir şey sürecimiz böyle bitti bizim ben zaten Almancaya fazlası ile görüştüm Almanca kursuna gidiyordum.

Tam zamanlı olarak en azından aklım rahattı demiş mutlu arkadaşları var onu seven öğretmenleri var orada iyi geliyor ve tane eğleniyordu. Yani gelmek istemiyordu. Bazı günler başından beri bu aksaklıkların farkında idi değiştirmedik çünkü biliyorduk ki 8 9 ay kalacak Metin orada ve fikir bulmak imkansız gibi bir şey kısa kalacağını da şöyle öğrenmiş olduk. Çocuğumuzun gelmese tam bir buçuk sene davet mektubu geliyor ve bu davet mektubuna size İlave tediye. 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir